Veckoplanering vecka 13

Japp, nu kör jag igång med veckoplaneringar, lite för att kunna få det så välplanerat som möjligt och på så sätt kunna fundera ut och förbereda honom så mycket som det nu går innan inridningen osv. :)

Jag börjar också med att skriva upp ett mål för varje vecka som vi då ska jobba mot under veckan.



Mål för denna veckan:
Målet med denna vecka är att vi ska kunna gå en promenad på gården utan tokheter och fasoner, och utan Zorro till hjälp.

Det är ett stort mål denna vecka, då vi inte tränat på att promenera "längre sträckor" mer två gånger under vintern, varav en gång med en massa bus och "bortkopplandet av hjärnan" och den första gången gick alting bra! Jag tror att han är klar och redo för detta nu. Vi börjar dock med hjälp - nämligen Zorro. 


Måndag: Kortare promenad - endast på baksidan, som en omväg in till stallet för att bekanta sig med omgivningen han redan känner till. Med benskydd fram.

För övrigt kort stund på gången och borsta honom.

Tisdag: Kortare promenad - endast på baksidan, som en omväg in till stallet för att bekanta sig med omgivningen han redan känner till. Samma sträcka som måndagen. Benskydd fram.

Onsdag: Borst och pyssel (ev. fixa till manen). "Vilodag".

Torsdag: Kortare promenad - endast på baksidan, som en omväg in till stallet för att bekanta sig med omgivningen han redan känner till. Ny sträcka åt andra hållet. Benkydd fram.

Fredag: Promenad på gården tillsammans med Zorro om jag får med mig en "medhjälpare" som då tar Zorro, som en trygghet första gången. Samma sträcka som på torsdagen. Benskydd fram.

Lördag: Borst och pyssel. "Vilodag".

Söndag: Promenad på gården själv, runt huset. Benskydd fram.

Jag skulle ha haft en "medskötare" vissa gånger. ^^ Speciellt när man behöver ha en medhjälpare.

Kommentarer
Postat av: Lina Renström - Tävling på bloggen!

Hur gammal är din häst ? :)

2010-04-01 @ 22:55:26
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0