Behöver jag säga det?

Joker har fått ytterligare "skador" på sig. Dagen till ära så var hans skap (bara "änden") svullen och såg ut som en boll(!!?). Sedan hade han en svullnad (ödem?) som hästar kan få när dom blivit sparkade alt. fått ett större insektsbett eller liknande, alldeles framför skapet..

Här har ni lite mobilbilder på hans "nykomlingar"..


Svullen på utsidan av benet nedanför knäet. Ser ut som att knäet blivit förlängt. Detta pga det "munliknande" såret (syns väldigt svagt på bilden).


Försökte ta en bild på såret, men syns inte så tydligt som jag önskat, ska ta med den vanliga kameran. Får se om jag får en bättre och vettigare bild då..


Svullnaden vid skapet. Blev idag... Var varm och "tung".
(Tur man har en häst som är van att man tar på honom överallt utan att sparkas och dumma sig!)


Bulan (ödem?) under magen mot skapet..

Fortsättning följer... ;)

Kommentarer
Postat av: sarah

haha skadehäst?:P Jag är ganska skonad men min stora häst har verkligen ärr överallt, han har ett harrypotter ärr i pannan ;)

2010-05-20 @ 11:59:11
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0