Dagen

Idag har jag inte hunnit gjort allt för mycket med honom. Vi har börjat betat för hand, eller ja, det har vi gjort ett tag men nu har jag börjat beta honom ca 15-30minuter 3gånger om dagen - morgon, lunch/em och kväll. Fast på kvällarna brukar han bara vilja in då det är så mycket mygg, flugor och knott. Han brukar stå i hagen och gnägga flera gånger bara för flugorna. ^^ Min söta häst. Det är kul när dom blir personliga, hittar på lite egna grejor och inte bara är eller härmar andra hästar. :) Men i alla fall så betas han nu för hand dvs utanför hagen just för att han ska gå upp lite i vikt och samtidigt vänjas in vid gräset. :)

Han har börjat gå upp i vikt, men det är mycket kvar!

Och just ja, idag ringde jag veterinären ang. Jokers "bölder"/knölar som han har mellan ganascherna. Jag tror ju det värsta - kvarka, men det är inte mycket som stämmer inte på det. Han har antagligen bara någon vanlig infektion av något slag, men veterinären ska få kolla och förhoppningsvis utesluta kvarka. :)

Snart ska jag till stallet en sista gång för dagen och beta lite med Joker och rida eller promenera Zorro och sköta om dem båda. Ska även prova ett flugtäcke på Joker som jag köpte idag, hoppas han kan ha det bara. Han blir ju väldigt utsatt för flugorna och han vill inte att jag sprayar flugmedel på honom så jag får spraya i handen för att sedan ha på honom, men han är lite tveksam till det också, så vore ju toppen med flugtäcke att ha på dom värsta dagarna och sedan spraya/"smeta på" flugmedel vid skap och mellan frambenen som är mest utsatt. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0