Förlåt och åter förlåt...

... för mitt dåliga bloggande! Har inte haft någon lust, ingen ork och ingenting känns det som. Men förhoppningsvis blir det här bättre, jag ska satsa på att göra en ny design nu också ju, inte just ikväll kanske, men innan maj månad är slut så ska det vara en lite nyare design här på bloggen i alla fall. :) Det låter väl bra?!

Dagarna som gått har (tro det eller ej) varit skadefria fram tills idag, då han hade ett sår på ena framballen på höger ben. Bara ett ytligt sår och ingenting att oroa sig för.

Vi har under dessa fem dagar, tränstränat en gång och kommit fram till att Joker nu börjat försöka vända på bettet i munnen och när man sedan ska tränsa av så biter han fast allt han kan i bettet. :S Ja, ja.. Ytterligare en fas vi ska ta oss igenom. :) Ska testa att ha ett rakt bett på honom nästa gång, får se hur han gör då.

Vi har borstat dagligen och så har Joker blvit rädd för sprayflaskorna, dvs pälsglans och flugmedel. Inte hysteriskt rädd nu alltså, utan så pass rädd att han inte vill stå still. Det började när jag sprayade flugmedel på hela honom som han började med detta, så nu sprutar jag flugmedlet i min hand och smetar på det på hans mest utsatta ställen, då går det toppen! :)

Tidigare han man ju kunnat spraya pälsglans påde i pannluggen, manen och i svansen (vilket fortfarande går), men nu är de lite "jag vill inte stå still om du ska göra sådär", men absolut ingenting som snabbt går att träna bort. :)

Vi har även lasttränat(!) i en åka-baklänges-transport, dock lastade vi som man gör i en vanlig transport - bakifrån och gick ut i fram. Han var lite tveksam först, men när han väl var på rampen så gick han in lätt osm en plätt! :) På vägen till transporten, som stod på framsidan av gården (och Jokers hage är på baksidan), så busade han en hel del, stegrade och slängde med huvudet och alat han nu hittade på, men jag försökte bara få honom att tänka framåt istället för uppåt vilket lyckades efter lite bus. Ingen kom till skada i alla fall och det är ju huvudsaken! :D

Igår avmaskades han, han är ju avmaskad för inte så länge sedan, men han är ju så smal och han äter så mycket så jag vet inte varför han inte går upp i vikt. Eller jo, jag vet varför han inte går upp i vikt och det är ju för att han har varit inne i en jätte-växt-period som nu förhoppningsvis börjar avta något så han kan komma tillbaka i hull igen. Så ni inte tror att jag inte matar honom ordentligt eller något. Han ser väldigt smal ut på vissa bilden, men nu har hans päls blivit så blank så det skuggar väldigt bra och markerar hans revben mer än vad som egentligen är.

Idag verkades han lite smått också vilket gick toppen bra! Ska börja verka honom var sjätte vecka nu då hans hovar växer bättre än ogräs. :O Först verkade vi ju var åttonde, sen var sjunde, men är nog ett måste att gå ner till sex veckor. Får se hur det slutar, snart verkas han väl varannan vecka. ;) Hehe.. Bara han mår bra, då mår jag bra!


Zorro och Joker för någon vecka sedan - bustajm, (nu är det grönt i hagen).

Kommentarer
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - ny tävling i bloggen!

SV: tack för tipsen! har kollat på dem faktiskt :) men då borde väl morris & Nolan ligga bra på henne? typ denna : http://www.sadelmagasinet.se/product.asp?product=509 ?

2010-05-26 @ 12:18:11
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Vilken härlig bild :)

2010-05-26 @ 20:59:51
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Louise

Sv: Det är ju problemet... Olja bränner så otroligt när solen ligger på och vitlök är farligt för hästar. :S

2010-05-29 @ 22:04:03
URL: http://reitsport.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0