Gräs är gott

Tappade bloggandet igen... Är liksom inte nå roligt att skriva och berätta varje dag att jag borstat honom och kratsat hovarna. Hoppas ni förstår det.


Joker växer och växer på höjden så får vi höja taket i stallet, haha, eller så inte, men, men. ;)

I alla fall så har hästarna börjat betats in på gräs, förberedande för betessäsongen. :) Joker älskar det, han är hur glad som helst, men till skillnad från Zorro så kommer Joker i alla fall fram när man kommer och ska ta in dem eller bara borsta och fixa med dem. Zorro är nämligen en sådan häst som kan äta ihjäl sig om fick och på det otroligt lättfödd, så han ska ju egentligen inte gå med fri tillgång/på gräs, men i alla fall han kommer inte när man ska ta in honom, utan tvärt om så springer han därifrån, han vill bara äta och äta och äta... Så typiskt, tur Joker tycker det är roligt me duppmärksamhet och pyssel i alla fall - hoppas det sitter kvar resten av livet. :P

Igår och iförrigår så har Joker borstats länge och noga. Han bara älskar det. ^^ Sparksåret har blivit lite bättre, svullnaden på frambenet är borta helt och nu är det "bara" en lite bula kring såret som är kvar. Sen har vi svullnaden på vänster bakben då, den är också helt borta, men jag hittade ett ytte-pytte litet så på utsidan av hasen och där är han också ganska varm. Antagligen berodde svullnaden på det, men tycker det är konstigt när svullnaden minskade upp mot hasen och han var varm där svullnaden var och inte vid hasen... Men, men, så länge han blir bra så är jag nöjd med det. :)

Igår flyttade jag över Joker själv till gräshagen, satte på honom benskydd fram då det var halt i hagen då det regnat en hel del, och ja, Joker har inte direkt full koll på sina ben när det kommer till busandet, haha. Bäbis med extremt långa ben. ^^ När jag var klar med Zorro gick jag ut till Joker och tränsade honom över grimman som han hade på sig, det gick bara bra! Han hade nosgrimma på sig för första gången igår också, i alla fall tillsammans med bettet. Gick toppen. :D


Joker i hagen igår, med tränset på sig.

Och idag eller imorgon så ska Joker få gå en promenad till skogen som jag länge haft som mål. Ska även börja vänja honom vid att vara handhäst när Zorro skrittas, ska dock börja på gården för att se så allting fungerar, för sedan kommer det ju bilar och traktorer och allt vad det nu kan vara på dessa grusvägar. Ska vänja honom vid så mycket trafik som möjligt, men på ett så lugnt och bra sätt då såklart. :P 

Och nu har jag lite bilder och en film som jag kan ladda upp här. ^^ Det ni, hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0