Jaha, då var det dags igen då..

Joker var skadad igår igen! Jag blir så trött på det, denna gång tror jag att det var på badkaret som ställdes in i hagen i förrigår, då dom inte var där, så gårdgen var första dagen som dom gick där med badkaret i hagen..

Joker doppar ju fötterna ibland i vattenbaljan, och det hade han gjort igår också, fast då i badkaret. Tyckte att kanterna var relativt runda och inte trodde jag han skulle göra sig illa på det heller, men jodå. Så nu har han ett sår på vänster fram under knäet (carpus), såret är likte en mun och det kommer garanterat ta lång id att läka ihop då allt skit fastnar i fickan som bildats och pga det så måste jag ju göra rent det hela tiden, vilket kommer ha såret öppet ett tag..

USCH! Jag får linda in hela honom i bubbelplast snart. ;) Min lilla ögonsten och framtidshopp skall vara hel, är ju därför jag blir så arg på sådant här! Hade det bara varit ett litet sår som vi alla får någon gång ibland så hade det ju varit lugnt, men när det blir det ena större såret efter det andra så är det lite irriterande.. Så typiskt liksom.

Igår fick Joker bli borstad och blev även tränstränad, sen fick han gå ut i gräshagen medans jag red Zorro. Zorro gjorde honom sällskap i gräshagen efter ridturen. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0