Söndag

Igår tog jag både Zorro och Joker och gick en sväng, närmare bestämt fram till vägen och vände igen, bara för att se så det fungerade att ta dem båda tillsammans. Har ju lett dom tillsammans in och ut från hagen många gånger, och från transporten osv, men aldrig gått promenad. Jag vill ju som sagt ha stenkoll på Joker, så om han skulle få för sig att busa så skall det vara kontrollerat och inte så att jag eller Zorro gör sig illa..

Gårdagens lilla utflyckt gick hur som helst riktigt bra. :) Joker var lugn och blev bara rädd en gång. Det blåste ju massor igår, så det var en vild chansning på att detta skulle fungera, haha.

På vägen tillbaka så låg det en stgängselstolpe på marken som Joker gick över, eller ja, han klonkade i med ena framhoven då han var någonannanstans i huvudet, så när han hörde klonkandet och märkte att han stött i någo så hoppade han över den lilla stolpen som låg där - Han blir garanterat hopphäst i framtiden! :D


Bild från förra månaden.. Men det var denna lilla stängselstolpe som Joker hoppade över igår.

Och idag då, ja den lilla stunden som gått idag vill säga...

När jg tar ut joker på morgonen så brukar han alltid försöka busa till det de första han gör när han kommer ut från stallet. Idag gjorde jag en liten avstickare (precis sm jag gjort en gång tidigare), då jag svängde direkt till vänster (istället för att bara gå rakt fram som vi brukar) när vi kom ut från stallet och på så vis hålla Jokers huvud lite sysselsatt, så att han itne ska busa. Idag fungerade det galant, han fick lite att titta på och tänkte inte på att busa! :) Mycket nyttigt! Det är ju inte meningen att han ska busa när han leds och det är det jag vill försöka bättra på - att uppföra sig bättre när han leds.

Nu är Joker väldigt duktig i alla fall och busar inte mer än att "slänga med huvudet" och för länge sedan så kunde han försöka ställa sig upp, men *peppar peppar* så har han inte gjort det på väääldigt länge.

Ska försöka ladda upp några filmer här på bloggen också, blir ju mest bus och brall om jag kommer ihåg rätt, men kan vara lite kul att se i alla fall.


Bus och brall i hagen. (mobilbild)


Kommentarer
Postat av: ASTRIDS TRÄNING

sv: jag köpte mitt på mantorps travshop för 200 precis ;)

2010-05-03 @ 11:35:17
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Sarah

Såg att du kommenterat på en av astrids bett på hennes blogg, då sa du att du hade det översta. Vad tycker du om det?=)

2010-05-03 @ 16:51:46
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: Emma

Ha en fortsatt trevlig kväll

2010-05-04 @ 17:25:42
URL: http://emmagynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0