Svullen

Jaha, då var det dags igen då!

Förra veckan följdes Joker utav svullnader, sår och bitmärken. Dessa avlöste varandra, dvs när en grej börjat gå bort så kom en ny grej och ersatte den (på ett ungefär). Och igår fortsatte den onda cirkeln... Joker var nämligen svullen i sitt vänstra bakben (hans enda helsvarta ben). jag hittade inget sår ingen skråma och han har inte varit det minsta halt eller ojämn under veckan som varit, och var ej heller det igår. Så en mystisk svullnad som plötsligt bara kommit upp - Jippi, eller så inte. Vad är nu detta då?

Joker är alltså svullen från kotan upp till hasen, den är en avsmalnande svullnad, så han är inte lika svullen uppe vid hasen som nere vid kotan och så är han ju varm i benet också. Någon anng om vad detta kan vara? Tyckte han var lite mera svullen nu på morgonen, men han står ju inne nattetid så det är antagligen därför. Men i hagen när han travade när jag släppt ut honom så var han helt ren, alltså inte halt eller liknande.

Ibland är det bara jobbigt med hästar som är hyperkänsliga, som en sådan här grej, man vet inte om man ska ta lätt på det och bara vänta tills svullnaden går ner, eller om man ska blossa upp sig och ringa veterinär och hela kalaset. Är han inte bra till imorgon och jag inte hittat någon orsak till svullnaden så ringer jag veterinären! Min lilla ögonsten ska inte vara "trasig". Hehe..

Igår blev det för övrigt en hel massa borstning och pyssel och Joker tyckte att det var hur mysigt som helst. :) Han stod i den delen av gången där han tidigare slitit sig. Jag hade honom fast i ena sidan och med grimskaftet med säkerhetsknut på den andra sidan, men ingenting hände, han stod hur lugnt och snällt som helst. Det kändes verkligen skönt, för det är ju inte meningen att dom ska slita sig och få panik bara för att det inte är en vägg bakom dom..

Kommentarer
Postat av: Johanna

SVAR - Nejmen jag vill inte vara kvar där.. =/ Nu har dottern börjat rida igen också, och då skulle jag bara ridit Svarten.. Och hon rids redan av 2 st andra =/ Så 3 st skulle dela på en häst.. Och sanningen är att jag egentligen bara trivdes med Nollan.. Hm.. Jobbigt =/

2010-05-12 @ 16:59:11
URL: http://hoppryttarinnan.se
Postat av: M L I

sv: hahah ja mina är också bortskämda! :'D dom är värda det helt enkelt =) Fast det som är bra med mina är att hur mycket morötter/äpplen o sånt de får ur handen så blir de ändå inte naffsiga.



jahaa! ;D nu fattar jag vad du menade haha.

2010-05-13 @ 15:04:38
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas det blir bättre snart

2010-05-15 @ 12:19:00
URL: http://emmagynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0