Hösliage

Har börjat ge dem hösilage nu, då höet inte kommer att räcka så börjar dem vänjas om nu. Synd är bara att sedan Joker fick någon tuss (då menar jag verkligen tuss, sammanlagt 1kg), så vill han inte äta höet. Det är ju normalt att det kan bli så, hösilaget sägs ju smaka bättre än höet så.. Men man vill inte byta över för fort då dem behöver vänjas om. Joker har inte blivit lös i magen ännu, men han äter väldigt lite hö nu, och vägrar typ äta det. Bara hösilaget som duger..

Hur som.. Igår tog jag in Joker mitt på dagen och skötte om honom lite grann innan han fick gå ut i hagen igen. Nemas problemas det där. =) Så kul att jag kan ta in honom helt själv, ljust, som mörkt ute. Känns verkligen toppen. =)

Idag ska det bli lite tränsträning. Blir nog garanterat kort på det!

Har regnat nästintill hela dagen här. Inte så roligt, men men. Det blir ju bättre väder sen. =) Ska åka till stallet nu och fixa lite innan insläpp.

Kommentarer
Postat av: sara

sv: Att han blivit så stor då! Har ni gett växttillskott eller? Haha :D Candys pappa o mamma är båda 169. Jag tror att han landar runt 167.

2010-11-03 @ 18:31:17
URL: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0