Joker älskar snön!

Inatt, tillsammans med en massa blåst, så kom snön och det snöar och blåser fortfarande.. Jag sjäv gillar inte vintern när det är kallt och "jäkligt", men tycker att det är mysigt när man är inne och har det lite mysigt. Nu när det är -0grader och tösnö så är det jobbigtaste med snön att gå i den. Är det under -5grader (dvs kallare än så), då vill jag inte ha vinter alls.

Men nu till det jag skulle säga.. Joker ÄLSKAR snön! =)


Joker "plogar"..

Idag när jag skulle ta ut honom i hagen så stannade han i dörröppningen, tittade på snön, tittade på mig och sedan på snön igen - "Matte, är det snö? Är det verkligen snö?!". Sen gick han långsamt ut genom dörren, tittade sig omkring, vi gick ner till hagen och han var som paralyserad hela vägen, sen när jag släppte honom i hagen så tog han ner mulen i snön och "plogade" snön framför sig. Krafsade i marken och la sig ner och rullade. Upp igen och hoppa och leka och attackera snön med öppen mun, tog snö i munnen och kastade iväg den. Så gjorde han hur mycket som helst, han lever livet nu. Snön är här, haha.


Han rullade omkring 6-9gånger när jag var där och det var inte korta små rullningar, utan han rullade länge och väl. Kankse ville han göra snöälngar?!

Ska se om filmen jag filmade är bra, det var så mörkt imorse, då kanske den kommer upp här lite senare. Vi får se. =) Har en annans som ni kan få se - också från idag.

Kommentarer
Postat av: Brusella

Var med och tävla om ett PFIFF schabrak på min blogg ! :D http://brusella.blogg.se/2010/november/vintertavling.html#comment

2010-11-11 @ 20:14:13
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0