Longering

Jag glömde totalt av att skriva igår. :O Haha, se så det kan vara..

Igår hände det i alla fall någonting roligt. =) Jag longerade Joker för första gången! Jag räknar inte med den allra, allra första gången jag provade på det på en mini-liten volt, då vie jag ju bara att han skulle gå runt mig i princip.

I alla fall så fick han på sig senskydd, grimma och longerlina, vi gick ut utanför hagen där det är lite planare och inte så halt (och ingen hagkompis som kan "störa" i hagen). Lämnade honom "på spåret" och gick och ställde mig i mitten av volten. Petade på honom med spöt och smackade samtidigt och han gick framåt. Ville ha honom framåt så att han inte skulle stanna eller liknande, vilket han faktiskt inte gjorde. Tog spöt på nosen och sa "ptrooo" och han stannade. Började i vänster varv och bytte sedan till höger var efter någon minut. Då blev det lite stillestånd och han vände någon gång och försökte busa lite. Ska börja i höger varv nästa gång så han lär sig där med. kan ju bi såhär i början innan dom lär sig.

Han var verkligen jätteduktig! =) Nästa gång blir nästa vecka eller till helgen. :)

Har tyvärr ingen bild på longeringen. Ska "ragga" upp någon nästa gång. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0