Mera snö, ännu lyckligare häst! =)

Igår kom det ännu lite mera snö, några centimeter, men det gjorde bara Joker ännu gladare! Så himlans kul att se. =)



Då regntäcket han hade på sig igår inte var helt torrt nu på morgonen, efter snöandet igår, så satte jag på honom ett lite tjockare täcke (det andra fodrade regntäcket jag har till honom, har ett trasigt spänne..). Joker å andra sidan tyckte att han kunde vara utan täcke idag. ^^ Han började bita och dra i spännets ena rem till "bogknäppet" och tyckte att det skulle av. Vill ju inte att han ska tycka att det är obehagligt med täcke, och det brukar gå mycket bättre att ha ett lite tunnare täcke på honom nu när det är ner till -5grader. Idag var det ju bara -1, så det va rite tjockt täcke för honom idag, men är så himlans rädd att han ska bli sjuk nu när han haft täcke på sig ett tag..

Hur som tog jag av honom täcket och efter det så rullade han sig i snön hur länge som helst. ^^ Söt häst jag har! Han vet vad han vill och visar det på ett så tydligt sätt, så det är omöjligt att missa. ;p



Lindade inte bakbenen på honom igår kväll, då svullnaden och gallorna gått ner så pass mycket att det inte behövdes. =) Så det var ju väldigt bra, hoppas att det håller sig så där nu och inte blir svullet igen. Tror det var av ett litet sår han hade på höger bak, då det var där han var mest svullen, men är osäker.. Konstigt att han var svullen/gallig på vänster bak också, för där hittade jag inte en skroma. :S Aja, allt har en anledning, jag måste bara komma på vad det kunde vara. Kanske något med fodret?! Men där har jag ju inte ändrat någonting, han har haft samma foder sedan förra året, och mängden är lite mindre än det varit tidigare och inte mer, vilket är den vanligtaste orsaken att de annars kan reagera på fodret ju.. En karamell att suga på helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0