Snart uppsittning

Idag har vi tränat lite på att vara på ryggen igen. Precis så som jag gjort tidigare.

Står på pallen och lägger min arm över hans rygg, känns det bra så lägger jag lite vikt på honom. Så gör jag på båda sidorna så att han ska vänjas vid det och inte bli ensidig. =)


Här har snön vräkt ner i flera dagar och med en häst som älskar snön, är inte det några som helst problem. =) Lite jobbigt för en själv bara när man ska pulsa runt i snön, hehe.

Joker leker massor med hagkompisen Liten och dom har superkul i snön! =)


Nu är det bara några månader kvar innan Joker ska ha en ryttare på ryggen för första gången, ska bli himans roligt. =) I april är det tänkt att jag ska hänga och sitta på honom för första gången. Hoppas allting går som planerat fram tills dess.


Joker idag. Mycket högre i bak än i fram än så länge, hoppas det rättar till sig till vären igen. Det är sådant som märks..
 

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Helt underbar häst! Hittade din genom Showjumper där du var bakom dagens adventslucka! Så himla kul att hitta andra BRA hästbloggar!



Du är varmt välkommen till min blogg! :)

/ Eleonor

2010-12-03 @ 22:29:03
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0