Hovfix

Snart ska ja åka till stallet då Joker ska verkas idag. Hovslagaren kommer kl 13.00, så jag ska åka efter att jag skrivit detta. =) Har "bara" 3km till stallet, så jag tar mig dit på 5minuter, men ska fixa lite annant innan han kommer. Bra att vara på plats och vara redo när hovslagaren kommer, så det slipper bli en massa tidsåtgång på förseningar. Eller hur!?

Joker fick stå olindad natten till idag. Dels hade han tagit av sig en linda natten till igår och dels så tänkte jag att han får vara utan lindor en natt, så jag kan se om det blivit någon skillnad. 
Han har varit riktigt fin i sina ben nu när han stått lindad under natten och värmen i hans högra framben (kring knäet) har försvunnit, får se hur det ser ut nu när jag kommer dit. Nu imorse så hade han blivit sådär vattnigt svullen i sina framben igen (precis som andra hästar kan bli av att stå inne under natten), så det blir indade ben inatt.

Igår blev det bara lite snabbfix, kollade igenom honom och borstade av honom och kratsade hovarna. Det är bra att inte göra för mycket med honom, dvs göra nya saker varje dag, eller tjata med det han redan kan hela tiden, så "vilodagar" där man bara gör det vanliga och nödvändigaste, är viktigt för att han ska kunna smälta det han gjort dagarna innan. =) 

Nä, nu blir det stallet. Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0