Måndag

Tänkte jag skulle berätta lite om vad vi gjorde i måndags. Vi "gjordtränade" lite i måndags nämligen och igår fick Joker vila. i måndags borsdade vi och sedan åkte ridgjorden på. Idag fick Nathalie lägga på den och spänna gjorden, detta för att Joker ska vara van att det inte bara är jag som gör allting hela tiden. Det gick bara bra. Har ju egentligen aldrig varit något problem med det heller, men ändå. Nathalie la på gjorden väldigt försiktigt och Joker är ju van både och, lite "direkt" och lite "försiktigare" i och med att jag, som sagt, vill att han ska vara van vid det mesta. Så som olika "ledare" och olika sätt att göra saker på. =)

Han var nyfiken och undrade varför Nathalie skulle lägga på gjorden, så han var där mycket med huvudet och skulle lukta och kolla. ^^

Jag la ite tyngd på sidorna och kollade hur han reagerade från båda sidor, lika så kappade jag honom på motsattsida när jag stod med armarna över hans rygg. Hoppade även ite på sidan om honom och idag reagerade han faktiskt lite grann. Han var lite "uppe i varv" då hagkompisen, Liten, kom in samtidigt som honom och då vi Joker gärna komma in i boxen han med. Han ugnade i alla fal ner sig men var lite på spänn i början.

Tog loss gjorden från magen och tog själva (sadel)gjorden (dvs den del man spänner runt magen fast som på gjordarna sitter fast i själva gjorden, för er som inte förstod) och la gjorden på rumpan och på ryggen och hasen på oika ställen och lät den "dingla" och nudda honom där han kan tänkas vara med om längre fram under inridningen. Så att han är van att tex en fot är på rumpan vid uppsittning eller att sadelgjorden dinglar under magen på honom och liknande. Han reagerade dock ingenting på det. =)

Min duktiga Joker! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0