Minusgrader

Imorse var det sjukt kallt, eller kanske inte så fruktansvärt kallt som man skulle kunna tro, men -6,5 grader är kallt nog, i alla fall för min del. Eller vad säger ni?

Det var tjockt med is i vattenhinken i hagen, tror det var 2,5cm, tidigare har det kunnat varit någon millimeter bara.. Joker tyckte inte att det var roligt med is, då han alltid dricker vatten när han kommer ut till hagen på morgonen, (han är duktig på att dricka, vilket är väldigt bra). Han försökte doppa hoven i hinken och spräcka isen, dock hann jag se innan och stoppade honom. Inte bra om han lär sig sådant, igen.. Knäckte isen så att han kunde dricka av det som fanns, innan jag tog bort all is och fyllde på med nytt vatten. =)

Nu håller jag på att skissa på en foderhäck till hagen. Dags att börja INNAN det är helt hårt i backen då vi ska sätta ner stolp i marken så vi kan sätta fast foderhäcken i stoplarna och förhindra att den kan välta eller blåsa iväg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0