Allting är ganska verkligt nu!

Jag har varit på tävlingar nästan hela dagen idag. Var ju såklart i stallet som vanligt på morgonen och nu på kvällen, men tiden där emellan tillbringades på Hudiksvalls rid- och ponnyklubb. Dom har nationella tävlingar i hoppning för stor häst den här helgen, och om någonting är motiverande, inspirerande och lärorikt, så är det att vara "outsider" på en tävlingsplats. Nu har mina tankar verkligen kommit igång ordentligt och jag har verkligen försått att snart är det min och Jokers tur. Vet ni hur fort den här tiden har gått eller?!

Den 2oktober är min lilla skrutt 1år och 6månader. 1½år! När snön smäter bort och innan betessläppet skall jag ha suttit på Joker. Det är ett delmål, någonting vi siktar på nu. Innan dess är det longering, löshoppning, ledträning och sådant som skall fixas med - också delmål.


Han var inte mycket för världen när han den 3oktober klev av transporten (efter en lång resa från Linköping upp till Hudiksvall) och såg sig omkring. Han gick inte att leda, hade massa mask och såg allmänt förjävlig ut. Toffsig i pälsen, väldigt smal och jag trodde han skulle gå sönder om jag tittade på honom.


Nu är masken borta, han har vuxit på sig ordentligt (är ju högre än mig nu), han går lätt att leda och är världens absolut mysigtaste och socialaste häst jag vet om! =) Gud vad fin han har blivit på knappt ett år.

Hur fort får tiden gå? Är det här lagligt verkligen?

Jag är så pirrig och full av glädje - jag är SPRUDLANDE GLAD, jag längtar tils den dagen då jag kan sitta på honom. Jag ljuger lite nu, jag längtar ju faktiskt varje dag då jag ska åka ut till Joker och hålla på med honom. Det är höjdpunkten på hela dagen - DET ÄR UNDERBART! =) Jag blir lycklig ut av min häst, han betyder allt. Det är nästan farligt att känna och tänka så, men det är sanningen...!



Jag planerar nu. Inte en bestämd plan med datum och så, utan en utbildningsplanering, hur jag skall gå tillväga, hur jag kan göra för att få det så bra som möjligt och på så sätt förbereda honom för inridningen och våra delmål och slutmål på bästa sätt. Jag är lyrisk! =) Jag älskar att planera och jag älskar att se hur Joker växer och bara blir bättre och bättre för varje dag som går - det är otroligt vad han är duktig, vad han lär sig fort och vad han kan! =D

Kommentarer
Postat av: nea

vad söt! :)

2010-10-07 @ 09:44:12
URL: http://neakarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0