Det finns mycket att berätta..

..men jag börjar med dagen. =)

    

Jag är fortfarande full av energi och glädje. Idag har nämligen jag och Joker, i sällskap av Nathalie och hagkompisen Korran gått en promenad runt gården. Mycket har hänt sedan i våras då vi sist gick promenad runt gården och Joker har ju "bara varit" under sommaren. Idag var det ston i hagen nära där vi gock och Korran blev hingstig (han är ju hingst, så inte så konstigt) och Joker blev trippig pga av det. Sedan var det en röd liten båt (på land), en traktor, en transport, och sedan kom fåren. Joker har gått i hagen bredvid fåren ett bra tag innan fåren blev fyttade, och nu har han inte sett dem för ens vi kom precis bredvid deras hage och alla fåren kom i klunga och var nyfikna på vad som hände. Hehe..

Joker stegrade en gång, inget mer. Vi fick göra en volt där också, ganska precis innan han stegrade då han bara gick i sidled och jag ville inte/tyckte nte det var rätt av honom att gå på mig bara för att han tyckte att fåren var lite läskiga. Jag vill att han fortfarande ska ha respekt för mig och se vart jag är. Nu gick han ldrig på mig och var inte ens nära, men man vill ju ändå att han ska lära sig vart min "bubbla" är. =)

Han var sjukt duktig och blev trött i huvudet av allt som hänt under promenaden. Mycket förståeligt, så jag kratsade hovarna på honom och släppte in honom i boxen direkt efter det. Duktiga Joker! Snart ska vi kunna gå där helt själva, men först lite träning. ^^

Jag hade hans "Hooligan"-grimma med kedjegrimskaftet över nosen så han inte skulle "leka vante" med mig.. Det fungerade jättebra. Behöver ju inte ta någonting i honom när jag har kedjan på nosen och det är bra, jag vill ha det så. =)

Jag har fått Jokers pass nu, äntligen.




Och med det kom ägarbeviset. =) Eller ja, jag ska skriva på och skicka in.


Jag köpte ju Joker när han var bara någon dag gammal. Hämtade hem honom från uppfödaren den 3oktober förra året, då han var 6månader och 1dag och då hade inte passet kommit ännu. Så nu, efter en lång väntan så har uppfödaren skickat passet och ägarbeviset som jag som sagt skall skriva på och skicka in. Eller ja, jag har skrivit på det och nu ska det skickas in den här veckan. Som jag har längtat i ett helt år efter detta! =D Passet har ju varit klart sedan i december förra året, men men. Jag har det nu, så jag ska inte klaga. =)

Kommentarer
Postat av: Louise

Japp, det är en Hippsonbloggare på bilden. ;)

2010-09-28 @ 10:22:25
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: Emelie

Kul med framsteg! :D

2010-09-28 @ 22:41:17
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilken söt häst! Hur gamal är det? (:



Sofialarson.webblogg.se

2010-10-07 @ 08:06:36
URL: http://sofialarson.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Söt häst du har, och vilket underbart namn! Like a Joker <3

2010-10-11 @ 23:08:03
URL: http://fjordliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0