"Joker the smoker"

Joker är så duktig! Idag har vi tvättat alla fyra benen. Lite läskigt vart det på bakbenen, men det var ingen direkt fara. Vi schamponerade in benen (upp till knä och has) och tvättade sedan dent igen. =) Han backade även på kommando idag - flera gånger! Hur duktigt är inte det?! =D

Han gick nämligen fram väldigt mycket när jag spolade bakbenen och då sa jag som jag brukar när jag ber honom backa och det är enkelt och tydligt; "Backaaaaa" (med betoning ck och långt aaa på slutet, haha).

Sedan fixade vi lite med manen (satte bland annat toffsar i manen efter att ha snabbfriserat honom lite grann) och friserade både öronen och "stubben" bakom öronen där grimman och tränset sitter.

Joker tyckte allt pysslande var über mysigt och jäspade och tuggade i mängder. =) Kul när dom lär sig sådant och framför allt visar det så tydligt när dom tycker att det är mysigt och skönt! Joker brukar ju även lyfta på ena bakbenet när jag kliar vid skapet, det är ju verkligen en tydlig grej!

Han var riktigt duktig kan jag lova. =) Så stolt över honom!


Joker med sina toffsar så manen ska ligga på en och samma sida, mycket lättare att frisera rakt då. ^^


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad fin blogg du har. Kolla gärna in min blogg lite och släng gärna in en komentar :D Ha det bra

2010-09-16 @ 21:47:21
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0