Vitt ska vara vitt.

Idag spolade vi benen, och gjorde hans vita strumpor riktigt vita. ^^ Jag hade istället för pälsglans (blir så när man inte tittar på ettiketten) köpt coat whitener. Jag provade hur som det hela på Joker idag - på hans strumpor, och visst blev det vitt minsann och så fick ju han träna lite extra på att spola benen. Det behövs. Men idag var det som att han förstod att om han står stilla så går det väldigt mycket fortare. ^^

Han sitter ju fast på gången när jag spolar honom, det känns bra, att han inte försöker slita sig (peppar peppar) eller liknande. =) Han stod väldigt snällt när jag spolade av honom (lyfte lite på bakbenen, men tog ner när jag bad honom - "på kommando"). Väldigt praktiskt. Han är verkligen SUPERDUKTIG! =D

Tänkte att jag skule knoppa honom, men så blev det inte, det blir imorgon istället. =) Vi måste börja i tid, och nu har jag köpt en pall också, så nu når jag upp igen, haha. Joker älskar att bli ompysslad, så jag tror det ska gå bra att knoppa honom och pall har jag stått på förut bredvid honom, så det blir nog kanon det med. =) Om inte annat så visar det sig imorgon!

För övrigt så vattnas Jokers spån och hö (som han nu får i hönät på hovslagarens rekomendation). Spånet vattnas/fuktas då det är så dammigt och mycket smuligare är vanligt kutterspån. I och med att han ligger ner mycket så är det bättre om det fuktas lite så att Joker inte andas in allt damm. Höet vattnas då han ibland har hostat till - okänd anledning, men vi tar det säkra före det osäkra. Får se om det blir bättre av detta eller om det kanske är en förkylning på G, vem vet?! Hostar är någonting han annars inte gör.. Får annars byta boxströ.


Kommentarer
Postat av: Sabina Borenius

Sv: Jo jag har två filmer jag ska ladda upp, men jag har inte hunnit helt enkelt! :) Jag har mycket att göra i skolan och lägger den mesta tiden på Saga och plugg så det är inte så mycket tid över.. Men jag ska försöka få upp dem så fort som möjligt :)

2010-09-19 @ 22:37:15
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0