Ihopsläppet

Joker fick sin penisillinspruta nu på morgonen, precis som igår och det var inga som helst problem. Så skönt att jag kan spruta honom själv och inte måste ha någon med mig varje gång. Nu tycker jag att det är ganska skönt att kunna ha någon nära om det skulle hända någonting oväntat eller om han skulle få penicillinchock eller liknande. Usch, hemska tanke..

I alla fall så gick vi ut ur stallet kollade på det som var jätteläskigt (enligt Joker som varit instängd i 2dygn pga boxvila), så att det inte är några problem sedan. Joker är ju sådan, är någonting farligt så ska vi gå och kolla på det. Vågar han inte det så går vi fram till det läskiga ändå, så han är bekväm med vad det är innan vi går där ifrån. Risken är ju att det bara blir värre och värre om man undviker det läskiga/skrämmande. Alla vill väl ha en trygg häst?! =)

Hur som så traskade vi ner till hagen och jag lät honom kolla runt lite grann, innan hagkompisen kom ner och dom fick hälsa på varandra. Kändes br aatt låta Joker få kolla in den nya hagen först, så det inte blir ihopsläpp direkt. Skulle dom då börja bråka så vet ju inte Joker vart hagen går och kan kasta sig mot stängslet eller liknande.

Själva ihosläppet var lugnt, Joker var överlycklig över att äntligen ha fått en hagkompis. Han har ju stått själv i lite över 5veckor nu.. "/ Den andra hästen, vi kan kalla honom "SP", var den som fick vara högst i rang efter att dem fått hälsa och kolla in varandra. Det gick förvånansvärt lugnt till, vilket i och för sig är bra, SP skrek till lite grann och visade med ett bakben att det är han som bestämmer. Joker accepterade detta på en gång! =) Kul!

Nu är dom lika fjantiga båda två och SP, som vanligtvis brukar gå i den där hagen, var lika "uppåt" som Joker var på allt det nya. Kul att dom verkar trivas bra ihop och att dom nu kan göra av med lite extra energi som samlats på.

SP stod inne med Joker igår när det var storm halva dagen, så dom har ju "lärt känna" varandra en del innan. Tror det var väldigt bra..

Kommentarer
Postat av: Noomie

Jaa, det är ju dumt att överanstränga deras huvuden med för mycket saker som händer på en och samma gång liksom.

Gud va roligt att få vara med från den 'riktiga' början liksom!

Jag har haft Lexx från hösten 2OO8. Då var han 2,5 år. Nu fyller han ju snart 5 år, men har som sagt inte kommit så långt, utan tagit allt i vår takt liksom.

När han kom till mig så kunde han inte ledas, inte lyfta hovarna etc. Han förstod ingenting. Han hade aldrig haft något på ryggen heller, så lite framsteg har vi ju gjort iaf(:

Detta året tänkte jag komma igång med hans kondis ordentligt, sen börja träna för en tränare. Kanske är med på en staketträning till hösten eller något(:

Hur ser det ut för er? Ska ni vara med på något 3-årstest osv?

Jag sket i det, som du kanske fattar, eftersom han blev 'tagen så sent' om jag säger så :P

2011-02-13 @ 10:56:51
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Nej jag ska se de ikväll! :D Kul med bra omhoppning! :D

2011-02-13 @ 18:41:07
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: sara

sv: Tack! Ja precis hon har fått betydligt mer styrka och balans! :D

2011-02-14 @ 10:48:27
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Sara ;P

Sv: Jaha okej tack för tipset :D

Ska se om jag provar någon gång, men jag har sett avskyvärda klippta manar ett flertal gånger, så jag får se om jag vågar mig på det :P

Min unghäst Kerrie har också extremt lättryckt man, står som ett ljus och är inte ett dugg bekymrad. Men Mai får fnatt, hon brukar stegra sig och springa fram och tillbaka.

2011-02-16 @ 11:13:43
URL: http://saraborgbromee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0