Lite nytt

Nu har det hänt lite nya grejor här, eller ja, inte här på bloggen då, utan med Joker. =)

Joker är nu på kliniken och det ska exprimenteras med hans ena kula som fortfarande ligger kvar i buken - han är klapphingst för tillfället.

Efter det så ska vi till ett nytt stall, vi har alltså flyttat. =) Känns bra nu då jag vet att Joker får en kompis i hagen och att det är ett bra stall med tydliga och fasta rutiner med bra människor runt omkring och tillgång till fina vägar runt omkring och ridhus(!). Det här betyder att jag nu kan rida in Joker lite mera säkert, först och främst sitta in honom och även börja löshoppa, longera och tömköra honom osv. Ska bli superkul faktiskt! =) Känns hur bra som helst! Det här skulle gjorts för länge sen. Hehe.. =)

Idag när vi skulle lasta Joker för första gången på över 1år så blev jag helt paff, han gick bara rakt in, nyfiken och "förväntansfull"över vad som skulle hända nu. Så himlans bra att han är både nyfiken och framåt även om han är lite fundersam och "rädd"/tveksam till det nya. Han var lite nervös när den övre luckan togs ner, men lugnade sig ganska fort. Min SUPERDUKTIGA Joker! Det känns så bra! =) Toppen verkligen!

Imorgon efter lunch får jag höra hur det har gått osv. Hoppas han får komma hem fort. =)

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan. TÄVLINGAR PÅ BLOGGEN!

Va kul att det gick bra att lasta! :)

2011-02-10 @ 18:54:53
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0