SNÖSTORM! :O

Ja ni, vad säger man? Här har vi haft totalt snökaos med klass 2 varning och stora drivor pga den hårda blåsten. Behöver jag säga att jag är glad över att Joker har boxvila idag? Stormen är mildare idag, men det blåser ändå väldigt kraftigt och det snöar massor..

Var till stallet i vanlig ordning på morgonen, mockade, gav honom mat och vatten. Gav honom även penicillinsprutan vilket inte var några som helst problem. Nämnde jag för den delen att Joker fått beröm av personalen på kliniken för att han var så lugn och snäll när dem gav honom sprutor? Han har alltid varit så snäll när det gäller sprutor, vilken TOPPENHÄST jag har! =)

Nu ska Joker som sagt ha penicillin i 10dagar, tror dock att jag måste göra att uppehåll på en alt. två dagar efter fem dagar, då han brukar bli öm och tyka att det är obehagligt när jag sticker honom så många dagar efter varann, (även om man gör varannan sida varje gång man sprutar), vi får se hur det går. =)

Joker verkar ha installerat sig bra i det nya stallet. Får se imorgon hur han är imorgon när han ska ut i hagen då. ^^

Kommentarer
Postat av: Åsa

Sv: Tycker jag absolut att du ska göra :)



Det är samma skitväder här, jag vill inte bege mig till stallet. Jag vill bara ligga i soffan!

2011-02-11 @ 15:03:14
URL: http://hasteriet.blogg.se/
Postat av: Noomie

Gott snack säger jag bara! :D Vi verkar jobba likadant med våra bäbisar. Jag använder grunderna i NH i den vardagliga hanteringen av Lexx. Jobbade en del NH med honom innan jag red in honom och det har gett såå mycket tillbaka vid ridningen också kan jag lova! You go girl!(; Dock så rider jag 'vanligt', inte western eller nåt. Lexx är insutten nu och kan ridas i alla gångarter. Men är långt ifrån 'inriden'. Hur gammal är Joker, hur länge har du haft honom osv? ÄNTLIGEN någon som tänker som jag och är i 'samma stadie' som mig och Lexx(':

2011-02-11 @ 15:46:11
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej! :D Hur mår du? :D

Skicka gärna in en bild på dig & din häst till våran Hot or Not! :) Skicka din bild till: [email protected]

2011-02-11 @ 19:07:24
URL: http://rilfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0