Stressigt

Lite smått dålig uppdatering här, men det finns en väldigt bra anledning till det.

För det första har Joker vila, förutom daglig hantering i form av att ledas till och från hagen, någon liten promenad för att utforska de saker som finns på gården och den dagliga skötseln och visiteringen, så sker det ingenting. I och med att vi väldigt snart ska flytta, nu på söndag för att vara exakt, så vill jag inte över jobba hans lilla hjärna eller stressa fram med nya moment när vi ändå bara varit i det nya, "tillfälliga" stallet i 1vecka (på dagen).

Det är en stor omställning för en häst att komma till ett nytt ställe, även om dem inte visar det, så är det mycket som spelar in - även för Joker.

Joker flyttades från den andra stallet till kliniken, stod där över natten, blev kastrerad nästa dag och fick åka hem efter det. Sen kom han direkt till den nya "tillfälliga" stallet och nu ska vi flytta på söndag igen. Dessa flyttar och foderbyte och några små rutinändringar, sätter såklart sina spår. Vissa hästar är lite minre känsliga än andra och klarar sådana här flyttar relativt bra och även Joker verkar ganska cool och accepterar allting så himlans bra. Tack gode gud för det! =) Men jag vet itne hur han har reagerat på insidan. Jag vet att han är som vanligt, då jag haft honom "under lupp" hela tiden och försökt att inte ändra på så mycket.. Ändå blir det en stor förändring för honom - såklart!

Aja, hur som så vill jag inte gör så mycket med honom pga at detta, PLUS att jag har miljoner saker att göra hemma. Det ska tvättas, packas och planeras i mängder innan allting är klart. Ni ska bara veta vad mycket saker jag har som ska med, haha.



Joker skulle verkas i måndags, men då det var -20grader så gick inte det alls. Hovarna var stenhårda och snön satt kvar, hur mycket man än kratsade hovarna. Minsta lilla klippning i hovarna var som att bestiga Mount Everest på fem minuter, dvs ganska omöjligt. Att raspa hovarna var ännu mera omöjligt och vi riskerade att hovarna skulle "flisa sönder".

Ja, så är det när det är (SJUKLIGT) kallt ute och man har bestämt tid med hovslagaren. För att inte riskera att hovarna skulle gå sönder, så struntade vi helt enkelt i verkningen. Joker får verkas när vi kommit ner till det nya stallet. =) Det går lika bra det!

Efter flytten, dvs efter lördag-söndag någon gång så kommer det att vara vääldigt dålig uppdatering, av den enkla anledningen att jag inte kommer att ha någont dator på ett tag.. "/ Tyvärr. Ska uppdatera så gott jag kan ändå. =) Såklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0