3:e gången!

I måndags tränade vi lite enkelt i hagen med repgrimma och rep, ledde runt honom, ryggade honom någon gång. Inga svåra saker och inte för mycket, ca 5minuter. Det räckte. =)



Igår hade Joker vilodag, snabborst, kratsade hovarna och visiterade honom innan han fick komma in i boxen och äta mat. =)

Idag hängde jag på honom för första gången på någon vecka. Hängde på honom för första gången den 7 januari och idag ver det den 3:e gången. Var lite livat i stallet tyvärr, så Joker slappnade inte riktigt av ordentligt och hade svårt att stå helt stilla. Vill inte gärna att han går runt när han står uppbunden på stallgången och jag ska hänga på honom, så nöjde mig rätt snart.

"Gungade" med en fot i stigbygeln efter sidan på honom, för att se hur han reagerade när jag var i "skänkelområdet" och rörde mig - ingen reaktion.

Ska eventuellt hänga på honom imorgon igen när det, förhoppningsvis är lugnt i stallet. Var ju ett bra tag sedan jag ens "halvhängde" på honom nu och lika länge sedan jag hängde på honom, så vi räknar dagens tränng som en övning och påminnelse inför imorgon. =) Behöver inte stressa fram någonting, vi tar det in den takten det kommer och behövs. =)


Första gången jag hängde på Joker.

Ska börja med longeringen nu igen, den här gången på riktigt. Ska börja med rep och repgrimma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0