Duktiga Joker

Tränade lite med repgrimma och rep i hagen idag. Höll på i max 5minuter, om ens så länge.

Satte på grimman, ledde honom framåt och gav mig på ett försök i att lära honom rygga med hjälp av repet. Han ryggade, tuggade och verkade i det stora hela förstå vad jag menade.

Jag måste lära mig att reagera snabbare med eftergiften och även att inte stå för nära Joker, då det gör det väldigt svårt att kunna rygga honom med hjälp av repet.

Nöjde mig med att han bara tog ett steg bakåt med en hov, mer behövs inte. =)

Ska läsa på lite mera och även vänja honom vid repet på ben och huvud osv, så att han inte är rädd för repet, precis som man gör med longerspön osv.

Är riktigt roligt det här och då har vi inte ens börjat, utan nu provar vi bara!

Har leds dock in och ut i repgrimma för att han ska lyssna lite bättre på mig, utan en massa "tjat" som ändå inte hjälper. Nu lyssnar han mycket bättre och det går i den takten som jag vill, och han försöker inte med att bita och smaka på allting och inte heller att gå före mig. Toppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0