För andra gången!

Hängde på Joker idag igen. =) Gick hur bra som helst, och idag hade vi till och med publik. =) Känns skönt och snart är det dags att hoppa upp.

Oj oj oj, vad det här är kul! Det är så himlans främmande, men ändå inte. Jag vet ju itne alls hur Joker är, hur han kommer att reagera eller någonting sådant, på det jag gör, men ändå när jag väl gör saker med honom, så är han hur cool som helst. hoppas det håller i sig nu. =D

Nu var det här andra gången Joker hade mig på ryggen helt och fullt, nästa gång ska jag ha någon som leder mig när jag hänger på ryggen, i alla fa ska det vara gjort innan det är dags för uppsittning. =) Sen är det dags att göra allt det här utomhus, och det blir nog en annan femma och inte alls såhär enkelt, men det visar sig.

Imorgon KANSKE Joker blir kastrerad. Känns hur fel som helst då det inte alls var tänkt så. Han är hur snäll som helst, uppför sig väl med ston (även om han är nyfiken), och är inte alls jobbigt hingstig (än, det kan ju ändras fort). Ville visa honom på rådgivande nu i november som kommer, men nu har han ingen han kan gå med i hagen och det känns ju inte heller bra, blir tvungen att kastrera honom eller byta stall.

Ang. byta stall så bor vi ganska långt ifrån andra stall och jag har inget körkort. Jag har inte så mycket att välja på här omkring och känns mest som att jag är tvungen till att kastrera, eller flytta till ett dåligt stal som ligger dåligt till och dit jag itne kan ta mig när jag vill.. Självklart finns det många fördelar med att kastrera också, men just nu är jag inne på det dåliga (haha)..

Joker är ju klapphingst än så länge, så det är därför han kanske blir kastrerad imorgon, vet inte om vi kan lirka ner kulan så vi kan kastrera vanligt eller inte. Sen kanske inte veterinären hade tid heller, han skulle höra av sig hur som.

Ett dilemma som egentligen inte behöver göras så stort.. Tänkte att jag vill ha med anledningen här i bloggen, oavsett om någon annan tycker att det är helt värdeöst att jag "babblar" på om ingenting, men för mig är det viktigt och det rör Joker, de tär ju ändå honom den här bloggen handar om! =)

Återkommer ang. kastreringen och fortsätter såklart att berätta om allt det övriga - som vanligt. =)

Kan även nämna att han var extremt känslig idag när jag skulle ta in honom, och minsta lilla rörese gjorde honom antingen rädd eller så överreagerade han, på ingenting. Aja, det blir nog bättre om man tar det "piano" och gör det tryggt för honom. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0