Frisering och sånt

Igår pysslade vi mest, på schemat stod "hängning" och visst hängde vi lite grann också. =) Vi stod i den "långa gången", där vi oftast bara står när hovslagaren kommer och verkar, dvs inte så ofta..

Han va lite trampig när jag skulle vara och "klättra" på honom och lägga armen över ryggen och så, men inte så farligt.

Friserade benen, hovskägget och mycket av den längre pälsen på benen från carpus och has klipptes bort, är bara is och snö som fastnar där ändå.. Han stod helt stilla och bara njöt och brydde sig inte alls i att jag kammade hans päls uppåt (lättare att klippa då!). Himlans duktig var han! =D

Manen "toppades" (bör dock klippas ordentligt) och halva manen flätades efter det, så den skulle hållas på plats nu när den blev en anings kortare. Joker stod och sov, nickade till lite då och då, jäspade massor och bara njöt. Så himlans kul att han tycker det är mysigt! =) Det är samma sak när man ryktar honom, han älskar det. =)





Svansen "toppades" också. ^^

Sen hade Joker blivit "flådd" (pälsen borta och småblödde) vid "ljumske"-delen. Han var både varm och lite svullen, men sen är han ju väldigt känslig när det gäller sår och så också. Tvättade rent och kollade hur långt det var öppet, men Joker tyckte inte att jag skulle vara där. Han lyfte benet och ville vifta bort mig, även om han aldrig sparkade så förtsår man ju rätt fort att han hade ont och tyckte det var obehagligt.

I vanliga fall är det inga problem som helst att ta och kämma och känna på honom mellan bakbenen/skapet eller någon annan stans heller för den delen. Det har jag varit väldigt noga med att han ska acceptera, så man har kunnat känna när kulorna kommit ner, för att göra rent runt skapet, ta på/i öronen osv osv.

Imorse var Joker öm och gick ojämnt i bak, såret var ju "bara" ytligt (pälsen borta) och han är ju som sagt väldigt känslig för sår osv, så det var ingen större fara. Var något svullnare och ömmare, men inget annat vad jag kunde se/känna.


Bilden är sne!



Jag fick knappt knäppa korten igår (efter att jag tvättat lite grann), han var jätte rädd att jag skulle fortsätta att "plåga" honom med att göra rent såret. Söta Joker! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0