Horsemanship

Igår var det inte så mycket som gjordes. Tränade lite på att "snurra runt" i en utav boxarna i stallet. NH-inspirerat. Ville att han skulle böja sig smått igenom hela kroppen och flytta sig runt. Nästa steg är ju att han ska korsa sina bakben (mycket snabbt förklarat).

Det hela gick i alla fall bra! =)

Idag borstades det lite grann och flyttade hans bog, bad honom backa och flyttat bakdelen. Lite enkelt och inte mer än när det behövdes.

Idag har jag även skaffat fram lite böcker i ämnet Horsemanship bla Horsemanship i praktiken (även filmen) och Horsemanship från grunden. Tanken är att jag via sådana här enkla "övningar", ska återfå dominansen och visa att det är jag som är ledaren. Då stegringsproblemen fortfarande är kvar, i och med att dem visar sig då och då, så måste vi ju få bukt på detta ganska snart, annars är det risk att det blir värre..

Jag kommer naturligtvis att berätta vad jag gör med Joker (om är kanske inte så inveckat), här i bloggen. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0