Ingen kastrering

Det blev ingen kastrering för Jokers del idag, då kulan låg alldeles för högt upp. Så antingen väntar jag på att kulan kommer ner, låter det vara eller så åker vi in på kliniken och opererar bort dem. Just nu är det vänta som gäller.

Veterinären sa även att om man kastrerar en häst som är mesig (som Joker), så blir det knappast bättre - viket jag är väl medveten om.. Men nu är det ju för att jag inte kan flytta honom till ett annat stal, som jag åste kastrera honom. Han går ju fortfarande sjäv i hagen.

Måste ju berätta att Joker var sitt "crazy-banana-Joker" idag. Tog inget spö (vilket jag tar som vana att ha med mig vid utsläpp, då han lätt "rinner iväg") med mig när jag skulle släppa ut honom efter att veterinären kollat honom. Jag ångrade mig väldigt fort! Det första Joker gjorde när vi kom utanför dörren var att vända sig om och börja köra sitt eget race. :S Stegrade, kastade, hoppade och stegrade lite till. Frågade snabbt Nathalie om hon kunde gå bakom honom, så jag skulle slippa säga till honom ordentligt. Gick hur bra som helst då! Konstigt det där, men idag tog han verkigen sin chans, så typiskt. Man känner sig ju verkligen väldigt lyckad när han gör sådär. hur får man honom att sluta med de där dumheterna?

Känns som att jag gör hela den här "resan" ang. kastreringen till ett för stort bekymmer.. Men för mig har det här väldigt stor betydelse!

Kommentarer
Postat av: sara

sv: tack snälla =) Ja visst var rosa fint!



Hoppas att kulan trillar ner! Usch inte så kul om det slutar med operation :(

2011-01-11 @ 21:23:21
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: sara

sv: Usch vad jobbigt :( Men vadå.. kan du inte hitta några hingstar/valacker i hans ålder han kan gå med? Usch ja själva ska de inte behöva gå i den åldern.. :(

2011-01-12 @ 10:42:50
URL: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0