"Inhängd"

Joker är nu officiellt inhängd. Eller man kanske inte så, haha, men nu har jag i alla fall hängt på honom på riktigt, från båda hållen. Tidigare har jag ju bara gjort "en halv hängning", men nu är det på riktigt och det gick hur bra som helst! =)

Han fick stå uppbunden på gången, för så har vi ju alltid gjort tidigare, och jag var ju själv - det var helt enkelt enklast så! Han trampade runt lite när jag skulle ställa pallen på hans vänstra sida (uppsittningssidan), han gick så långt till höger hela tiden att jag var rädd att, OM han skulle få panik när jag väl var uppe på ryggen, att han inte kom någon annan stans och då istället skulle försöka slita sig loss (vilket i och för sig ändå kunde ha hänt).

Började med att göra som jag brukar med att klättra lite smått på honom, bara för att få med honom "på noterna". Ingen rekation "som vanligt". Sedan hängde jag lite lätt (och sedan lite mera) i båda stiglädrena/stigbyglarna som satt på ridgjorden (hade, som ni kanske förstår, den på honom idag), ingen reaktion där heller.

Ställde mig på pallen på den högra sidan, och Joker stod in mot väggen med sin vänstra sida, (höger sida är den öppnare sidan där han kan flytta sig mer i sidled). Satte foten i stigbygeln och gjorde ett lätt tryck nedåt - ingen reaktion, gjorde lika dant en gång till, fast denna gången stod jag så som jag brukar göra när jag "halv hänger" och sedan satte jag full vikt i stigbygeln, var lätt hängd över honom och la mig sedan helt på hans rygg. Gjorde lika dant på andra sidan. Ingen reaktion alls. =) Gick verkigen hur bra som helst och långt över förväntan (tror dock inte att jag förväntade mig så mycket egentligen).

Jag är väldigt nöjd över honom! Nästa gång hänger jag på honom på måndag alt. onsdag, fram till dess så ska han få vila från "hängning". 

Borstade av honom och kratsade hovarna som vanligt också och sedan fick han gå in i boxen och äta mat. =)

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Ja verkligen! De finns då fördelar med varje årstid! :]

2011-01-07 @ 22:15:40
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: matilda

fin blogg :)

2011-01-08 @ 11:47:45
URL: http://muttiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0