Longering

Gårdagen bestod, för Jokers del, av longering. Som han var igår, har aldrig varit innan, det var både positivt och negativt, men mest bestod det utav bus och brall. Han skötte sig exemplariskt in och ut ur stallet och även inne i stallet där han borstades av, fick på sig benskydd runtom och träns. Han gjorde verkligen ingenting. =) Jag tror att han visste att han skulle få chansen att bralla av sig ute ändå, det bara kändes så.

Nu skulle jag ju vilja ha honom snäppet lugnare vid longering, i alla fall inte ha honom som han var igår, haha. Något tips?! Antar att jag får vänta ut det lite grann..

Har film på det hela, får se om jag får upp den här sedan så ska ni få se min vilding. ;) Det blev inte så mycket longering igår, utan mera bus, brall och stegringar och så något stopp här och där. Men jag förväntar mig ingenting på den, vad är det(?!) 5:e gången vi longerar eller så. Ska sätta lite mera krav nu på halterna och efter det börja lägga in trav och sen komma ut på större volt, nu måste vi sätta igång. =) 


Kommentarer
Postat av: Astrid

SV: ja det är jättekul! :D

2011-01-06 @ 14:19:15
URL: http://astridstraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0