Repträning

Känns som att vi kommit tillbaka på ruta ett igen - verkligen ruta ett..

Tog ut Joker ur hagen vid lunchtid, jobbade lite med repet idag och tränade på att gå på volt, förberedande för longering - även kallat "flytta bogen".

Gick väldigt bra tills vi bytte till högervarvet, då blev det mycket backa och gå med nosen i marken och lukta på snön. :S Sen när han lyssnade framåt så nöjde jag mig. Då kom nästa problem.. Joker vägrade att gå in mellan hagarna. Man måste ju som sagt gå in mellan hagarna för att komma till hans hagöppning.

Ryggade honom några steg tills han tuggade och gick sedan fråmåt. Joker däremot tog ett steg framåt, sedan frös han fast i marken igen och så höll det på ett bra tag. Jag provade även med att byta håll/riktning, byta sida, rygga honom men ingenting fungerade.

Antingen stod han helt fast i marken, ryggade när jag bad om det, försökte bitas (fast det var hela tiden) eller stegrade. Ryggade jag honom så gick han bakåt , men att sedan gå framåt igen gick inte. Till slut började jag fytta honom menom att trycka på bogen och på den vägen kunna flytta honom lite åt gången, även om han försökte att sätta sig emot och luta sig åt mitt håll då och då, så gick det ändå. När jag väl slutade att flytta honom, så gick jag bara rakt fram och då kom vi minsann in mellan hagarna. Att gå in i själva hagen gick inte - vi började om.

Rygga, flytta åt sidan, säga till att man inte får försöka bita i grimskaft, matte eller någonting annat. Till slut gick det. Men varför så mycket krångel, bara för att komma in i hagen? Han gjorde precis lika dant när han gick med Liten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0