Extra allt, super duper känslig..

Planerade att Joker skulle longeras idag, men han hade sprungit runt en hel del i djupsnön i hagen idag, så jag tänkte om och lät honom vila. Vill inte att han ska överanstränga sig, eller tycka att det är tråkigt att jobba. Istället la jag ner mer tid på att borsta, rykta och pyssla om min lilla stjärna. =) Får se om det blir longering imorgon istället..

I övrigt så var Joker väldigt konstig idag. Imorse blev han ite uppåt pga av att det hände mycket, han blir lätt så = då var han som vanligt. Vid lunchtid när jag var ut till stallet (precis som jag brukar), så var han rädd för mig och var inte alls lika social som han brukar. Det syntes på honom att han ville komma fram och hälsa på mig, men även när jag var I hagen så tvekade han. Tog en stund innan jag fick komma fram och klappa på honom och kolla benen osv, så att allting var okej med honom. Efter att jag fått komma fram coh kappa på honom så var han som han brukade - som en hund efter mig. ^^

Nu på kvällen när jag kom och skulle ta in honom så var han extremt känslig för mina rörelser, någonting han annars också är, men inte riktigt såhär överdrivet känslig.. Fick ta det väldigt lugnt in och pratade lugnt med honom och lika så inne på stallgången, då gick det bra.

Dock väldigt konstigt tycker jag..?! Han har aldrig varit sådan förut. :S

Mitt fina, underbara gullhjärta! <3 Undra vad som va så knasigt idag?!


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Jag ska flytta från skåne tillbaks till Lkpg där jag pluggade. HAr tyvärr inte trivts här nere. Kommer skriva de mer på bloggen när jag är flyttad o klar helt enkelt! :) Kram

2011-01-09 @ 16:01:15
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Jaa klart jag vet vad Segorp är! Bra att du hitta din pålle - tråkigt med missmatchen, blev lite såhär också i Skåne till slut.



Jag utbildade ju mig på Vreta till ridlärare.

Har jobbat till o från hos Sissi Liljas i Mantorp, hittade min häst där o nu kommer jag (återigen) tillbaka. Ska jobba på en ridskola strax utanför Mjölby, förhoppningsvis hittar jag lite elever omkring så jag kan ha mer tävlingsinriktade träningar o få coacha! :)

2011-01-09 @ 20:12:55
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Rebecca ♥

Precis! Inte många som vet det dock, konstigt nog. Just att hästen vilar dagen efter verkar vara jättevanligt har jag upptäckt, både när man läser bloggar och pratar med hästfolk i bekantskapskretsen :)

2011-01-10 @ 15:24:40
URL: http://escana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0