Bromsande promenad

Tog in Joker från hagen igår, "dränkt" i bromsar som bet honom.

Han kom småjoggandes till mig när han såg att jag kom till hagen, ville inte riktigt lämna den gnäggande kompisen som var i hagen bredvid, men ville ändå in från bromsarna. Tappade räkningen på alla bromsar jag fick ta bort ifrån Joker, det var hemskt!

Han njöt av att stå och mumsa hö i boxen en stund, svalkas lite i det svala stallet. :) Nöjd Joker = nöjd Emelie!



Lindade benen med BoT-paddar och fleecelindor, satte på honom flugtäcke, träns och flughuva innan vi gick en kortare promenad på 25minuter. Joker snubblade över stenarna, seg var han också och var inte så jätte sugen på att gå någon promenad, hur varmt som helst och Joker stod och svettades i boxen efter promenaden. Helt sjukt! 

Idag ska jag vänta tills ikväll innan jag tar in honom och longerar. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0