En obeskrivligt häftig känsla

Jag vet att jag ofta säger att min häst är fantastisk, men sen är han det också och han ger mig en helt fantastisk känsla - varje dag, oavsett vad vi gör! Jag tycker att det är så himla viktigt, att häst och ryttare klickar med varandra, annars blir varaen så himla mycket jobbigare..

Idag satt jag på honom igen och jag vågade vara tuffare på honom den här gången, inte elak alltså utan tuffare och mer direkt på hjälperna. Det går alltid så himla mycket bättre när jag rider Joker så. Ibland blir jag lite väl feg och försiktig och då försöker han bara leka med mig. ;) Inte riktigt, men nästan i alla fall.

Idag jobbades han på lina med inspänningar, som alltid innan jag sitter upp. Tycker det är bra att han får jobba lite innan, komma in i arbete så fort som möjligt och inte bara "rastas av", det brukar bara stressa upp honom istället. Vilket ju inte alls är det jag är ute efter. Det ska vara avslappnande så han kan jobba rätt och fokuserat.

Vi travade mycket när jag satt på, riktigt duktig var han, lite krut i honom, men lite "hård i munnen och inte lika mjuk som jag är van att ha honom. Jag får bli lite kaxigare och försöka rida med hackamore för att se om det blir bättre eller inte..

Det tråkiga med arbetet just nu är att Joker gnisslar tänder extremt mycket, kan ha att göra med vargtänderna alt. obehagliga hakar. Han började sådär i vintras och det är inte en bra "olat" att ha med sig för vidare utveckling och utbildning. Men jag tror inte att det bara är en vanlig olat, utan att det beror på någonting. Joker gör ingenting bara för att, utan han vill berätta för mig att någonting är fel.

Efter några nätter inne i boxen fick han idag vara ute under kommande nätter igen, trots småregn. På torsdag kommer hovslagaren också, en ny (här i Sverige) tysk hovslagarmästare ska få utöva sin magi på Jokers hovar, väntar med spänning på att få se vad han kan åstadkomma. :)

Igår fick Joker vila helt från arbete.
Nu ska jag hoppa i säng, är trött som få efter idag.. God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0