All in i löshoppningen

Om rubriken igår sa att Joker stövlade iväg i longeringen så ja, då kan dagens löshoppning beskrivas med "all in och hoppas på det bästa", för det var verkligen så. Joker gav järnet idag - med fart. Han hade tur om han fick upp både fram- och bakben över hindret, men han var riktigt duktig ändå och hade ganska bra koll på hovarna, i alla fall för att vara den första gången på tio månader som han löshoppas.

Behöver jag säga att han var helt slut efter att ha galopperat på utebanan som en stucken gris? Idag fick han löshoppas endast i höger varv också. Ibland måste man tänka på liksidigheten även vid löshoppning och ignorera den fasta "vänstervarvs-regeln".

Fick hjälp med lite filmning idag också. :) Får se om jag kan ladda upp dem någon dag..

Nu på eftermiddagen och kvällen har regnet bokstavligt talat vräkt ner och Joker gick ute med ett flugtäcke på sig, behöver jag ens säga att han var totalt jäkla genomblöt?! Han går vanligtvis ute dygnet runt, men idag hade jag inte hjärta att låta honom stå (eller ligga heller för den delen) i detta äckliga väder, hemskt att ligga i en stor vattenpöl eller vatten som strömmar ner bredvid en i hagen.

Eftersom att jag nästan 100-procentigt visste att Joker inte ville vara kvar ute, så åkte jag till stallet och tog in honom. När jag kom till hagen visslade jag på honom, men jag behövde inte vänta på honom, han stod nästan vid öppningen, under en tall som skyddade lite mot det absolut västa regnet. Han lyfte huvudet när han hörde mig vissla och gnäggade högt när han såg mig. 

När man både ser och hör det, vet man verkligen att det var uppskattat att matte kom för att hämta in en från ösregnet. <3 Joker fick "skrapas av" från allt regnvatten, fick på sig sitt Back on Track nättäcke och fick sedan sitt kvällshö i boxen. Han var mer än nöjd när jag sedan åkte där ifrån vill jag lova. :)

Imorgon blir det stall tidigt, ännu tidigare än idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0