Ändring

Kommer att ändra Jokers planering lite grann nu. Tidigare sa jag ju att det skulle vara såhär

Nu blir det istället till att se ut såhär:

Jag ska hänga på Joker rätt snart, dvs nu, redan i Januari istället för i mars/april. Jag har tänkt om lite vad gäller detta och kommit fram till, att det bara kommer att bli svårare att börja hänga helt och sedan även sitta upp på honom i mars/april, just för att vi kommer att ha gjort den "mesiga hängningen" så lång tid innan. Så om jag då skulle hänga helt, så skulle jag få göra det så pass länge och då kan han ha börjat komma in i en växtperiod igen, och då tänkter jag inte hålla på med uppsittning och inriding.

Vi kör alltså på nu, när hormonerna är lugna och växtperioden är någon månad bort (förhoppningsvis!).

Longering, tygelträning och gjord- och sadelträning kommer vi att fortsätta med, och snart kommer vi även att börja med tömkörning. =)

Nu kör vi igång!

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Jag älskar Linköping. Vart jobbade du?

:)

/ Eleonor

2011-01-09 @ 18:31:41
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0